שר הבריאות יעקב ליצמן: נחוקק חוק שימנע "חטיפת" רופאים מבית חולים אחד לשני

    איתי גדסי No Comments on שר הבריאות יעקב ליצמן: נחוקק חוק שימנע "חטיפת" רופאים מבית חולים אחד לשני

    "אתמול החליט בגצ שלא תהיה מחלקה חדשה ב'שערי צדק', והציע שנשקול מעבר שלושה רופאים לשם, על מנת להעניק טיפול מוגבל בזמן עד סוף השנה. אנחנו סבורים שהילדים החולים לא יקבלו ככה טיפול נכון. נפרט לבג"צ בדיוק למה. אם הייתי חושב שזה טוב, לא הייתי מהסס לאשר את זה", אמר השר ליצמן בדיון בועדת הבריאות של הכנסת

    שר הבריאות, יעקב ליצמן צילום: אמיל סלמאן, פול
    16:49
    16.05.24
    יצחק אייזיקוביץ' No Comments on "סקופ בשידור חי": המחרוזת שכמותה טרם נראתה עד כה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע היום בוועדת הבריאות והרווחה של הכנסת, כי יגיש הצעת חוק שתגביל "חטיפת" רופאים ואחיות מבית חולים אחד למשנהו. לדבריו, הסדרת מעברי רופאים נוגעת לכלל המערכת, בתי חולים וקופות חולים, ללא קשר למקרה התפטרות רופאי הדסה. "מעברם של 3 רופאים לטפל ב"שערי צדק" אינו פתרון טוב", אמר ליצמן.

    "מקרה הדסה מחדד שוב את הצורך ליצור מערכת כללים שתסדיר מעברי רופאים בין בתי חולים וקופות חולים. משרד הבריאות פועל באחרונה להסדיר את הנושא בחקיקה", אמר ליצמן, שהדגיש, כי המדינה תביא את עמדתה בפני בגצ עד מחר (ה') כהחלטת השופטים.

    עוד הודיע כי יסייע בתקציבים לבתי החולים קפלן וברזילי במקביל לפתיחת בית החולים באשדוד.

    בפתח דיון בוועדת הבריאות של הכנסת, על השלכות פתיחת בית החולים אסותא על בתי החולים קפלן וברזילי, התייחס שר הבריאות יעקב ליצמן למשבר בבית החולים "הדסה", ואמר: "אתמול החליט בגצ שלא תהיה מחלקה חדשה ב"שערי צדק", והציע שנשקול מעבר שלושה רופאים לשם, על מנת להעניק טיפול מוגבל בזמן עד סוף השנה. אנחנו סבורים שהילדים החולים לא יקבלו ככה טיפול נכון. נפרט לבגצ בדיוק למה. אם הייתי חושב שזה טוב, לא הייתי מהסס לאשר את זה".

    בתגובה אמר ח"כ אילן גילאון (מרצ): "מה אשמים הילדים? כמה אגו". ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) אמרה לשר: "קיווינו שתהיה לך בשורה חדשה".

    בהמשך הדיון, בהתייחס לטענות לפיהן רופאים ואחיות עוברים ממוסד רפואי אחד למשנהו חדשות לבקרים, אמר השר: "זו אחת הבעיות הקשות במערכת הבריאות. לכן המשרד יושב על המדוכה לראות איך ניתן להגביל זאת באמצעות חקיקה". ח"כ גרמן: "אבל גם בית הדין לעבודה אמר שאי אפשר להכריח אדם להישאר". השר ליצמן בתגובה: "אני אעשה את זה באמצעות חוק, אז בית הדין לא יוכל להגיד".

    במהלך הדיון אמרו מנהל בית החולים ברזילי באשקלון, ד"ר חזי לוי, ומנהל המרכז הרפואי קפלן ברחובות, ד"ר קרלוס גרוזמן, כי הם מברכים על הקמת בית החולים החדש באשדוד, אולם הם מצפים לתנאים דומים גם בבתי החולים שלהם. ד"ר לוי אמר כי הוא צופה ירידה בהכנסות "ברזילי" של 200 מיליון שקלים ב-3 שנים בשל מעבר צפוי של חולים ל"אסותא" באשדוד, וד"ר גרוזמן טען כי "קפלן" יפסיד סכומים אלה בשנה אחת בלבד. מנכ"ל שירותי בריאות כללית, נועז בר ניר, אמר: "הגיע הזמן לתקצוב שווה לכלל בתי החולים, ללא קשר לבעלות שלהם".

    השר ליצמן השיב: "בתי החולים של הכללית קיבלו ממשרד הבריאות בשנים 2016-2014 כ-644 מיליון שקלים, לעומת 622 מיליון שקלים בלבד שקיבלו בתי החולים בבעלות המדינה. בינתיים הודיעו לי היום על קיצוץ בתקציבי המשרד… אני רוצה תחרות הוגנת ואני רוצה שכולם יתחילו באותו קו. אעשה ככל שבכוחי לתת סיוע גם לבתי החולים באשקלון וברחובות. אני מוכן לתת לד"ר חזי לוי כסף כדי שירים מחלקות. אבל בתי החולים של הכללית יקבלו תקציבי פיתוח מהקופה ולא מהמדינה. לא אמנע מ"אסותא" להקים בית חולים כמו שצריך". בעניין מצוקת כוח האדם אמר: "אני הולך לעשות 'פול-טיימרים', ובנוסף השנה יסיימו את הכשרתן אלף אחיות חדשות".

    שרת העלייה והקליטה, סופה לנדבר, הוסיפה: "אתגייס גם למען בתי החולים האחרים, למרות שבית החולים באשדוד הוא מפעל החיים שלי".

    יו"ר אסותא, פרופ' שוקי שמר: "נתנו כאן נתונים לא נכונים ויש כאן אוקסימורון: מצד אחד אומרים בתי החולים שהם בתפוסה של 150%, מצד שני חולים במסדרונות מוסיפים כסף לבתי החולים, אז אני מהמר שהם ימשיכו עם זה, גם אם התפוסה שלהם תרד. בסופו של דבר, כולם יכלו להתמודד במכרז להקמת בית החולים באשדוד, ורק אנחנו נשארנו לבד".

    יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), סיכם את הדיון ואמר: "מדוע אין תיאום ושיתופי פעולה בין שלושת מנהלי בתי החולים הסמוכים זה לזה, אשדוד, אשקלון ורחובות? על משרד הבריאות למנות צוות לתכנון אזורי, אשר יתכלל את צרכי בתי החולים והתושבים באזור. הוועדה בראשותי תקיים דיוני מעקב בנושא מדי 3 חודשים".



    0 תגובות